Tag silnik

Yamaha

Opublikowano 18 grudnia 2009

Yamaha YZF-R6R to zdecydowanie propozycja dla tych wszystkich osób, które uwielbiają jazdę stricte sportowymi motocyklami. Pojazd ten zaopatrzono w chłodzony za pomocą cieczy czterosuwowy silnik, którego skokowa pojemność wynosi niemalże sześćset centymetrów sześciennych. maksymalna moc, jaką ten motocykl jest w stanie z siebie dać, wynosi sto trzydzieści trzy konie mechaniczne. Można się na nim dobrze rozpędzić – do dwustu siedemdziesięciu kilometrów na godzinę maksymalnie. Na setkę Yamaha YZF-R6R zużywa przeciętnie około sześciu i pół litra paliwa, a bak ma o pojemności siedemnastu i pół litra. W stanie suchym motocykl ten wazy sto sześćdziesiąt dwa kilogramy, a zatem w porównaniu ze swoją poprzedniczką ta Yamaha jest lżejsza. W modelu tym zostały zastosowane ciekawe rozwiązania konstrukcyjne. Dla przykładu przepustnica otwierana jest silnikiem krokowym oraz potencjometrem, a nie przekładnią mechaniczną – do tej pory w żadnym seryjnym motocyklu na świecie takiego rozwiązania nie wprowadzono. Yamaha YZF-R1 jest motocyklem, który swego czasu był na rynku bardzo oczekiwany. I to z bardzo wielu powodów. Generalnie rzecz biorąc, motocykle oznaczone nazwą YZF-R1 Yamaha produkuje z powodzeniem już od dwudziestu jeden lat – wprowadza tylko na rynek co i rusz ulepszone wersje tego modelu. W tym miejscu będzie mowa o wersji, która do sprzedaży w naszym kraju trafiła przed trzema laty. Zaopatrzono go w czterosuwowy silnik o pojemności skokowej wynoszącej dokładnie dziewięćset dziewięćdziesiąt osiem centymetrów sześciennych. Maksymalna moc tego pojazdu to sto osiemdziesiąt dziewięć koni mechanicznych – jednakże przy opcji z dynamicznym doładowaniem, bez niej moc ta jest o dziewięć koni mniejsza. Motocykl ten to idealna propozycja dla wszystkich osób lubiących bardzo szybko jazdę – maksymalnie wycisnąć można na nim dwieście osiemdziesiąt kilometrów na godzinę, taką wartość zadeklarował producent, choć w testach było to niemalże trzysta. Masa tego pojazdu w stanie suchym wynosi sto siedemdziesiąt siedem kilogramów.

Triumph Tiger

Opublikowano 11 grudnia 2009

Triumph Tiger to idealna propozycja dla tych wszystkich motocyklistów, którzy lubują się w takich pojazdach jak turystyczne enduro. Triumph Tiger w ulepszonej wersji trafił na rynek przed sześcioma laty, przy czym w naszym kraju nie pokazał się od razu, tylko nieco później. Nowy model można było u nas zakupić za niespełna czterdzieści dwa tysiące złotych – oczywiście, mowa tutaj o standardowej wersji bez dodatkowego wyposażenia. W stanie suchym, a więc bez oleju i paliwa, pojazd ten wazy dwieście piętnaście kilogramów. Wyposażony został w czterosuwowy silnik, który chłodzony jest za pomocą cieczy. Skokowa pojemność silnika nie jest duża, a mianowicie wynosi ona dziewięćset pięćdziesiąt pięć centymetrów sześciennych. Nie mniej jednak wyciągnąć z tego można całkiem niezłe osiągi jak chociażby sto cztery konie mechaniczne (maksymalna wartość). Maksymalną prędkością, jaką na tym motocyklu można osiągnąć jest dwieście dziesięć kilometrów na godzinę. Na przyspieszenie do setki Triumph Tiger potrzebuje czterech sekund. Ilość paliwa zużywanego przez ten motocykl na sto kilometrów mieści się w przedziale pomiędzy pięciu i pół litrami a siedmiu i pół. Zbiornik paliwa natomiast odznacza się pojemnością wynoszącą dwadzieścia cztery litry. W terenie trudnym motocykl ten nie radzi sobie w jakiś szczególnie dobry sposób, nie mniej jednak nie było wcale ambicją konstruktorów, aby przystosowywać go w ogóle do takich warunków. Nie mniej jednaj na drogach odznaczających się niezbyt dobrą jakością motocykl ten radzi sobie zupełnie przyzwoicie. Dużym plusem tego pojazdu jest to, że jazda na nim jest bardzo wygodna i komfortowa, a kierowca ma naprawdę znakomitą widoczność. Jak na wszystkie motocykle marki Triumph przystało, tak i tutaj zostały wykorzystane najwyższej jakości materiały, natomiast co do ogólnego wykończenia nie można mieć jakichkolwiek zastrzeżeń. Pod tym względem ta brytyjska marka może stanowić wór dla wielu firm. Do wyposażenia standardowego oplwanego tutaj Triumpha zaliczają się podgrzewane manetki, boczne kufry w liczbie dwóch oraz wiatrochrony na dłonie. Z minusów wspomnieć można o tym chociażby, że włącznik tych manetek został umieszczony w dość niefortunnym miejscu – dosięgnięcie go wymaga nie tylko dość konkretnego nachylenia się, ale także oderwania od kierownicy jednej dłoni (mówiąc precyzyjniej – lewej). Kiedy zaś zaczyna się palić lampka rezerwy, jest to znak, że w trybie natychmiastowym trzeba się udać na stację paliw po to, ażeby naturalnie zatankować bak.

Motocykle BMW

Opublikowano 17 listopada 2009

BMW to jedna z najbardziej znanych marek na rynku motoryzacyjnym. Zajmuje się produkcją nie tylko samochodów, ale także motocykli – i to od wielu już lat. Jednym ze starszych, aczkolwiek bardzo swego czasu znanych motocykli tej marki był model BMW R 12. Jego produkcja ruszyła w połowie lat trzydziestych minionego stulecia, na cztery lata przed wybuchem drugiej wojny światowej, a zakończona została po siedmiu latach. W Niemczech był to przed wojną najbardziej popularny jednoślad. Skokowa pojemność silnika, w jaki pojazd ten został wyposażony, wynosiła siedemset czterdzieści pięć centymetrów sześciennych, co pozwalało na osiągnięcie mocy dwudziestu koni mechanicznych (wartość maksymalna). Motocykl ważył sto osiemdziesiąt pięć kilogramów. Posiadał czterostopniową skrzynię biegów – oczywiście, sterowana ona była tylko i wyłącznie manualnie. Można nim było osiągnąć prędkość wynoszącą sto dziesięć kilometrów na godzinę. Przez siedem lat powstało niespełna trzydzieści sześć tysięcy sztuk tego modelu. R 1100S to jedna z propozycji firmy BMW. Ten model na rynku ukazał się przed dwudziestoma laty – wówczas kosztował niespełna sześćdziesiąt pięć tysięcy złotych. Wyposażony został w czterosuwowy, dwucylindrowy silnik (układ bokser), który chłodzony jest zarówno za pomocą powietrza, jak i oleju. Jego skokowa pojemność wynosi tysiąc osiemdziesiąt pięć centymetrów sześciennych. Takie parametry pozwalają na osiągnięcie mocy dziewięćdziesięciu ośmiu koni mechanicznych (wartość maksymalna). BMW R 1100S waży dwieście dwadzieścia dziewięć kilogramów. Do setki przyspiesza w niecałe cztery sekundy, natomiast „wycisnąć” na nim można dwieście dwadzieścia sześć kilometrów na godzinę. Na setkę motocykl ten spala nieco ponad sześć litrów paliwa, a żeby przyspieszyć do tej setki – potrzebne mu są na to niecałe cztery sekundy. Jest to dwuosobowy pojazd. Zarówno z punktu widzenia kierowcy, jak i pasażera, jazda nim jest bardzo komfortowa. Jest to idealna propozycja dla osób lubiących szybką raczej jazdę.